joi, 23 iulie 2009

tara noastra, ca o floare

Azi de dimineata mi-am cumparat Jurnalul National. Este prima data ( anul asta ) cand o chem pe tantica de la intersectie, incarcata cu zeci de ziare, si-o intreb ce ziare are si cam ce suplimente contin fiecare. Si-mi spune ca "Jurnalu' are o harta". "Ce harta?" "Harta Romaniei".
Ma gandesc: mai am una prin masina, prin nus'ce buzunar de portiera sau prin torpedo, mi-o mai trebui una? Si zic: las' ca nu cere de mancare, e bine sa mai am una.
Dupa ce am luat-o si-am pus-o pe scaun, au inceput niste pitici sa-mi umble prin creieras. Unu' zicea: la ce naiba ai tu nevoie de harta Romaniei, ca ti-a dat D-zeu destul spirit de orientare, ca sa nu mai zic ca oricum ai strabatut deja vreo 75% din teritoriul tarisoarei asteia. Altul, mai strangator: las' ca nu stii cand o sa ai nevoie, e bine sa stii macar c-o ai. Altul, foarte relaxat: stii ca tu esti darnica, sigur s-o gasi vre-un amic-sofer care sa aiba nevoie; o s-o daruiesti si-o sa te simti minunat.
Buuunn. Ajung la birou. Si-mi zice o colega ca stie ea ca Jurnalu' are azi si Harta Romaniei.
:))))).... stiu, o am deja.
Si i-o arat. In secunda urmatoare era langa mine si-mi desfasurase deja cearsaful de hartie colorata pe birou.
Nu mica mi-a fost mirarea cand am observat ca harta asta e f. complexa. Poti vedea situarea bisericilor, monumentelor, muzeelor, cetatilor medievale, pesterilor, parcurilor naturale, cabanelor etc. Ca sa nu mai zic de toate drumurile ( chiar si cele forestiere ), ba pana si viitoarea autostrada este conturata ( culmea e ca e schitata doar de la Zarnesti inspre vestul tarii; de la Buc. la Bv nu-i nimic ).
Mi-e mai mare dragul sa ma uit pe ea. Aproape ca nu-mi dezlipeam ochii de pe toale denumirile de localitati si nu numai.
Asa ca piticii mei au ajuns la aceeasi concluzie: am avut o f. buna inspiratie cand am cumparat de dimineata Jurnalu' cu Harta Romaniei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu