marți, 16 februarie 2010

Cu gandul la plecare...

...la plecarea de vreo 12 zile in Germania. Pe langa Stuttgart. Mai ies din depresie. Sper. Pana acum doar am trecut prin Germania si, in afara de o noapte dormita in Bonn ( parca....Andreuta, ajuta-ma!! ) si cateva minute petrecute pe strazile aceluiasi oras, n-am reusit sa savurez frumusetile acestei tari. Pe care o consider fascinanta. Dar am o maaarrrreee problema: nu reusesc sa inteleg limba asta: germana. Deloc. Stiu sa numar pana la 10 ( cu greu ) si sa zic buna ziua si eventual te rog si multumesc. Din pacate, extrem de putine cuvinte pentru a ma putea face inteleasa sau a intelege eu ceva prin aceasta tara. Stiu ca, de cate ori am trecut pe acolo si opream la benzinarii, preferam sa scormonesc in strafundurile neuronilor mei traducerea la pompa 1 sau 2 sau n, decat sa incerc sa vorbesc in engleza. De ce? Pentru ca se uitau la mine saracele tantici de la casa cu ochi straini si goi, de parca eram cine stie ce aratare aparuta in fata lor de pe alte planete.
Am auzit multa lume care spune ca francezii sunt cei care nu vor sa vorbeasca engleza, desi stiu. ( o fi nationalism extrem, ca lipsa de bunavointa n-as crede....sunt totusi francezi ). Dar eu n-am avut absolut nici o problema in Franta cu limba engleza. In schimb in Germania...MEREU.
Parca nu-mi vine sa cred ca nu stiu germanii astia sa numere macar pana la 10 in engleza. Dar, incerc sa evit sa despic firul in 4. O sa vad eu cum e de fapt, acum, ca doar o sa stau 12 zile. O sa am timp sa analizez.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu